Vágólap 0
A vágólap üres
Kosár 0
A kosár üres ...
Honlap » Szabályzat

Szabályzat

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

WEBÁRUHÁZI SZABÁLYOK
SUUHOUSE.HU


 

Üdvözüljük a www.suuhouse.hu weboldalán. Webáruházunk gondoskodik a fogyasztói jogokról. A fogyasztó nem mondhat le törvényben biztosított jogairól. Jelen szabályzat rendelkezései nem zárják ki vagy korlátozzák a kötelező törvényi rendelkezések által biztosított fogyasztói jogokat. Az esetleges kétségeket a fogyasztó javára kell magyarázni. Amennyiben a jelen szabályzat rendelkezései a törvényi előírásnál alacsonyabb szintű védelmet tartalmaznának, akkor a szigorúbb rendelkezéseknek elsőbbséget kell adni, és azokat kell alkalmazni.

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


CÉGINFORMÁCIÓ (REGISZTRÁCIÓ ÉS A BEJEGYZÉS SZÁMA)

Cégnév: SUUHOUSE sp. z o.o

Székhely és postai cím: Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa, Lengyelország

Nyilvántartási szám: (KRS): 0001055681

Adóazonosító szám: (NIP): PL525 297 20 30

Nemzetgazdasági nyilvántartási szám: (REGON): 526363586

Adófizető: Igen

E-mail cím: ...

Telefonszám: ...

A www.suuhouse.hu webáruház (a továbbiakban: Vállalat/Eladó/Szolgáltató) az üzlethelyiség címe és a szállítási cím: Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa, Lengyelország, adóazonosító szám (NIP): PL525 297 20 30, nemzetgazdasági nyilvántartási szám (REGON): 526363586, e-mail cím: ..., telefonszám: ....

Az Általános Feltételek képezik a webáruházteljes működésének alapját. Az Általános Feltételek irányítják az online Vásárló és a Szolgáltató közötti üzleti kapcsolatot, továbbá meghatározzák a Vásárló és a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit. 

Az Általános Feltételek a weboldal összes tartalmára vonatkoznak. A rendelés pillanatában hatályban lévő Általános Feltételek kötelezően érvényesek a Vásárlóra és Szolgáltatóra egyaránt. A megrendelés leadásával a Vásárló teljes mértékben egyetért a megrendelés pillanatában alkalmazandó Általános Feltételekkel, és elfogadja azokat.

A Szolgáltató törekszik rá, hogy a weboldalon található információ mindig pontos és naprakész legyen, ugyanakkor fenntartja a jogot a weboldal tartalmának (áruk, szolgáltatások, árak és az Általános Szerződési Feltételek) megváltoztatására. Bármilyen változtatás a közzététel pillanatától az Általános Szerződési Feltételek részének tekinthető. A Szolgáltató emellett fenntartja egy, több vagy az összes áru kínálatból való visszavonásának, illetve a weboldal hozzáférésének ideiglenes vagy végleges korlátozásának jogát.

JOGALAP / A SUUHOUSE WEBÁRUHÁZON KERESZTÜLI VÁSÁRLÁS

A SUUHOUSE webáruház Általános Szerződési Feltételei a fogyasztóvédelemre, személyes adatvédelemre és elektronikus kommunikációra alkalmazandó törvényeken, illetve az Általános Adatvédelmi Rendeleten (GDPR) alapulnak, és az említett szabályok alapján lettek megfogalmazva.

Mielőtt használná a suuhouse.hu weboldalt, azt ajánljuk, hogy olvassa el figyelmesen az Általános Szerződési Feltételeket, hiszen ezek alapozzák meg a Szolgáltató és a Vásárló közötti üzleti kapcsolatot, illetve határozzák meg a Felek jogait és kötelezettségeit. A Vásárlót és a Szolgáltatót a vásárlás (online megrendelés) pillanatától a weboldalon meghatározott Általános Szerződési Feltételek kötelezik. Mielőtt megerősítené egy adott áru megrendelését, a Vásárló köteles jelezni, hogy teljes mértékben egyetért az Általános Szerződési Feltételekkel. A megrendelés megerősítésével, a Vásárló egyidejűleg azt is megerősíti, hogy tisztában van, elfogadja és teljes mértékben egyetért ezen Feltételekkel. 


 


 

SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

A jelen szabályzat rendelkezéseinek végrehajtásával összefüggésben a webáruházban kezelt személyes adatok adatkezelője az Eladó. Az Eladó a legszigorúbb biztonsági előírásokkal és az összes alkalmazandó nemzeti és EU-s jogszabállyal (például az Általános adatvédelmi rendelet - GDPR) összhangban védi az Ön személyes adatait. A személyes adatok kezelése a webáruház weboldalán közzétett Adatvédelmi szabályzatban meghatározott célokból és alapelvek alapján történik, az adott időszakon belül. Az Adatvédelmi szabályzat elsősorban a személyes adatoknak az Adatkezelő által, a webáruházban történő feldolgozásának szabályait tartalmazza, beleértve a személyes adatok feldolgozásának körét, jogalapjait, céljait, időtartamát, címzettjeit valamint azon személyek jogait, akikre az adatok vonatkoznak, továbbá a Cookie fájlok és elemző eszközök webáruházban történő használatára vonatkozó információkat. A webáruház használata, beleértve a vásárlást is, önkéntes. Hasonlóképpen, a személyes adatok megadása a Vevő által a webáruház használatával önkéntes, az Adatvédelmi szabályzatban megjelölt kivételektől függően (szerződéskötés és az Eladó törvényes kötelezettségei). 

A FOGYASZTÓVÉDELEMRE VONATKOZÓ FŐBB MAGYAR JOGSZABÁLYOK A KÖVETKEZŐK:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól


 

ELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSOK A WEBÁRUHÁZBAN

FIÓK

A fiók használata összesen két egymást követő lépés elvégzése után lehetséges: (1) a Regisztrációs űrlap kitöltése, (2) a "REGISZTRÁCIÓ" mezőre való kattintás. A Regisztrációs űrlapon meg kell adnia az alábbi adatait: név, vezetéknév, cím (utca, házszám, irányítószám, város), kapcsolattartási telefonszám, e-mail cím és jelszó. Lehetőség van a cégnév és az adószám megadására is. A megrendelés leadásával egyidejűleg létrejön a vevő fiókja.

Lehetősége van arra, hogy bármikor, indoklás nélkül törölje a fiókot, ha erre vonatkozó kérelmet küld a Szolgáltatónak, különösen e-mailben az alábbi címre: ... vagy írásban a következő címre: Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa, Lengyelország.

BLOG

A blog böngészése a Weboldalon látható "Blog" fülre kattintva lehetséges. A blog a weboldal minden látogatója számára ingyenesen elérhető, anélkül, hogy bármilyen adatot meg kellene adnia vagy bármilyen más műveletet kellene végrehajtania. A blog részeként a Tulajdonos a weboldal témájához kapcsolódó cikkeket tesz közzé. Lehetősége van arra, hogy bármikor, indoklás nélkül, a webböngésző bezárásával leállítsa a blog használatát.

KAPCSOLATFELVÉTELI ŰRLAP

A kapcsolatfelvételi űrlap használata azt követően kezdődik, hogy két egymást követő lépést hajt végre: (1) a "Írjon nekünk" fülre lép, és (2) a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése után a webáruház weboldalán a "Mentés" mezőre kattint. A kapcsolatfelvételi űrlapon a következő adatokat kell megadnia: e-mail cím és a megkeresés tartalma.

MEGRENDELŐLAP

A megrendelőlap használata akkor kezdődik, amikor a Vevő az első árut az elektronikus kosárba helyezi a webáruházban. A megrendelés leadására azt követően kerül sor, hogy a Vásárló összesen két további lépést hajt végre: (1) a Megrendelőlap kitöltése, és (2) a weboldalon a "Megrendelés és fizetés" gombra kattintás.


 


 

HÍRLEVÉL

A Hírlevélre való feliratkozás a következőkkel lehetséges: (1) a fiók létrehozásakor a megfelelő jelölőnégyzet bejelölése, és (2) a webáruház kezdőlapján található űrlapon a "Hírlevél" mezőben az e-mail cím megadása és a "FELIRATKOZÁS" mezőre kattintás. Bármikor, indoklás nélkül lehetősége van leiratkozni a hírlevélről a Szolgáltatóhoz intézett megfelelő kéréssel, különösen e-mailben a ... hu címre vagy írásban a következő címre: ul. Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa, Lengyelország.

IKT RENDSZER

A Szolgáltató által használt IKT-rendszerrel való együttműködéshez szükséges műszaki követelmények: (1) számítógép, laptop vagy egyéb multimédiás eszköz internet-hozzáférés; (2) e-mail hozzáférés; (3) naprakész webböngésző: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari vagy Microsoft Edge; (4) ajánlott minimális képernyőfelbontás: 1024x768; (5) a cookie-k és a Javascript támogatás engedélyezése a webböngészőben.

ÁRAK

Minden ár forintban van megjelenítve, mely az ÁFA-t is magába foglalja. Az alkalmazandó szabályokkal összhangban a webáruház kijelölt adófizető az ÁFA-t illetően. Az árak a közzététel napjától vannak érvényben, és az aktuális árlista addig érvényes, még az vissza nincs vonva. Az árlistáknak nincs előre meghatározott időtartamuk - az az ár számít érvényesnek, amelyet a Vásárló a weboldalon lát a rendelés leadásának pillanatában. A Vásárló a bevásárlókosárban megtekintheti a áruk teljes árát, az ÁFA értékét, és az esetleges biztosítási költséget. Ezt később ismét megtekintheti a megrendelés véglegesítésére vonatkozó űrlap kitöltése során. A rendelés megerősítésével a Vásárló elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, és a áru vagy szolgáltatás végleges árát. Minden általános és fizetési feltétel ezáltal kötelező érvényűvé válik mindkét fél (a Szolgáltató és a Vásárló) számára. A megrendelés megerősítését követően, a Vásárló megkapja a megrendelés jóváhagyását az általa megadott e-mail címre. A promóciós áraknak előre meghatározott időtartamuk van. A promóció érvényessége az árengedmény mellett vagy a áru bemutató oldalán van megjelenítve.

FIZETÉSI MÓDOK

A Szolgáltató lehetővé teszi a Vásárlóknak, hogy a árukért és szolgáltatásokért a következő módokon fizessen:

  • utánvétes fizetés – a megrendelését a Vásárló átvételkor készpénzzel fizetheti közvetlenül a futárszolgálatnak

  • bank vagy hitelkártya – megrendelését a Vásárló MasterCard vagy Visa kártyákkal fizetheti

  • előreutalással – a megrendelését a Vásárló a Szolgáltató számlájára való átutalással fizetheti

A fizetési módot a Vásárló kiválaszthatja az utolsó lépésnél vagy a bevásárlókosár oldalán, ahol megadja az összes vásárlás véglegesítéséhez szükséges információt. A vásárlás megerősítése után kapni fog egy megerősítő e-mailt az Ön által megadott e-mail címre.

SZÁLLÍTÁSI DÍJ

A végösszeg tartalmazza a szállítási díjat is.

A pontos kiszállítási költség a megrendelés összefoglalásánál van feltüntetve, mielőtt megadja a választott fizetési módot, a bankkártya vagy a hitelkártya adatait, és mielőtt megerősítené a vásárlást a "Szállítás és fizetés" gombra való kattintással.

AZ ÁRU KISZÁLLÍTÁSA

Függetlenül attól, milyen fizetési módot választ, a kiszállítást mindig futárszolgálat fogja végezni. A házhozszállítás lehetséges a bevásárlókosárban megadott kiszállítási címre.

A Vásárló köteles megvizsgálni a csomagot közvetlenül a kézbesítést követően, és kár bekövetkezése esetén azonnal jelezni a kézbesítőnek, és panaszával kapcsolatban kitölteni a releváns űrlapot.


 

AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSÉNEK TECHNIKAI LÉPÉSEI:

Az áru kiválasztása

A weboldalunkon válassza ki a megvásárolni kívánt árut! A Vásárlónak nem szükséges regisztrálnia, hiszen a vásárlást akár látogatóként is elvégezheti. A megrendeléshez a következő adatokra van szükség: keresztnév, vezetéknév, cím, e-mail cím, telefonszám, a kiválasztott áru és annak mennyisége.

Az árumegrendelés menete

  • Miután átnézte a kínálatot, a Vásárló kattintással választja ki a kívánt árut, amely az adott áru oldalára irányítja, ahol megtekintheti az áru leírását.

  • A Vásárló ezután megadja a kívánt mennyiséget, majd a „Kosárba” gombra kattintva jóváhagyja azt. A Vásárló más árukat is hozzáadhat a bevásárlókosarához, a fent leírt folyamatot megismételve, vagy tovább léphet a „Kosár” szekcióra, ahol eltávolíthatja az árukat vagy változtathat a mennyiségen.

  • A „Szállítás és fizetés” gombra kattintva a Vásárló eljutott a vásárlás utolsó oldalára, ahol megadja és megjelöli a fizetéshez és a szállításhoz szükséges adatokat. Az utolsó oldalon a Vásárló még egyszer átnézheti a kiválasztott árukat, mennyiséget és a végleges árat. A vásárlás megerősítését a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva tudja megtenni.

A rendelés véglegesítése

  • Miután a Vásárló véglegesítette a megrendelést, haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül egy visszaigazoló e-mailt fog kapni az általa megadott e-mail címre, amely tartalmaz minden fontos megrendeléssel kapcsolatos információt (áru, mennyiség, ár). A Vásárló és a Szolgáltató között ezáltal egy vásárlási szerződés jön létre. A Vásárlónak a megrendeléssel kapcsolatos hibát vagy változást a Szolgáltató felé szükséges mihamarabb jelentenie.

  • A Szolgáltató folytatja a megrendelés feldolgozását. Elsősorban, a Szolgáltató ellenőrzi a készletet és kiszámolja a várható kiszállítási időt (lásd Teljesítési határidő a termék mellett) az adott árura vagy árukra vonatkozóan. A Szolgáltató ezután e-mailben értesíti a Vásárlót a visszaigazolt rendelés kiszállítási idejéről. Ha az áru(k) raktáron vannak, a Szolgáltató azonnal megkezdi a szállítmány kézbesítését a futárszolgálaton keresztül. Eltérő esetben, a Szolgáltató – az áru rendelkezésre állásával egyidejűleg - e-mailen értesíti a Vásárlót a kiszállítás pontos idejéről. Az áru kézhezvételét követően a Vásárló megkapja a számlát és az esetleges használati utasítást.

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

A Vásárlónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására (a böngészőben a Vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha a Vásárló már a következő oldalra lépett).

Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy felelősségük a megadott adatok pontosan történő bevitele, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az áru. A Vásárló a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárt és költségét a Vásárlóra hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért a felelősségét kizárja.

Ha a Vásárló meg szeretné változtatni a leadott megrendelést, mihamarabb értesítenie kell bennünket. Az üzenetet a Vásárló bármilyen kommunikációs csatornán megküldheti. Az üzenetnek tartalmaznia kell a Vásárló nevét, vezetéknevét és címét, valamint a megrendelt árut és a megrendelés számát.

Vásárlási szerződés

A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával megerősíti és elfogadja a vásárlási szerződésben található feltételeket, a megadott mennyiséget, árukat és azok vételárát, illetve teljes egészében elfogadja az Általános Feltételeket, és ajánlatot tesz a Szolgáltatónak. A Vásárló haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül egy e-mailt fog kapni a rendelés visszaigazolásáról. Ha a visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, a Vásárlót nem köti a megrendelése. A megrendelés visszaigazolásáról szóló e-mail a Vásárló által közölt adatok szerinti címre kerül kiküldésre. Az adatok pontatlansága miatt meg nem érkező visszaigazolásért az Eladó felelősséget nem tud vállalni. Ugyanez érvényes az esetleges informatikai rendszerhibák miatti kézbesítési hibákra.

Abban a pillanatban, amikor a Vásárló postafiókjában elérhetővé válik a megrendelés visszaigazolásáról szóló e-mail, vásárlási szerződés lép hatályba a Szolgáltató és a Vásárló között.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen Általános Feltételek hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen Általános Feltételek hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek. Az Adásvételi szerződés tartalma rögzítésre kerül az Eladó informatikai rendszerében.

A Vállalatnak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

ÁRUHASZNÁLAT ÉS BIZTONSÁGI FIGYELMEZTETÉS

Folyamatosan arra törekszünk, hogy kizárólag olyan árut kínáljunk Vásárlóinknak, amelyek megfelelnek a legszigorúbb biztonsági előírásoknak. Ettől eltekintve, nem zárható ki teljesen az az eshetőség, hogy némely áru gyártási hibával vagy más hiányossággal rendelkezik. Részletes leírással, képekkel és videóval igyekszünk minél pontosabban bemutatni az árut, azonban nem állíthatjuk teljes bizonyossággal, hogy minden információ a webáruházban teljesen pontos. Néhány esetben lehetnek eltérések az áru bemutatására szolgáló információ, és az áru tényleges állapota között.

Miután átveszi a szállítmányt, fontos, hogy figyelmesen olvassa el minden egyes áru utasítását, és hogy biztonságosan tesztelje a működését és funkcióját. A Vásárló felelőssége, hogy felbecsülje, hogy az áru okozhat-e vagyoni károkat, egészségre káros hatásokat vagy más károkat. A Vásárló a Szolgáltatótól megvásárolt árut vagy árukat a saját felelősségre használja. Abban az esetben, ha úgy véli, hogy az áru káros hatással lehet az egészségére vagy más károkat okozhat, ne használja az árut, és nyomban vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval.

A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA 

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Tájékoztató a fogyasztót megillető elállási jogról

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni

  • elektronikus formában, e-mailben az alábbi címre: ... vagy

  • levelében az alábbi postai címre: ul. Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa, Lengyelország

 

 

A kitöltött nyomtatvány jelentős mértékben megkönnyíti a folyamatot mindkét fél számára. Ön azonban benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozattal is. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek. A 45/2014. Kormányrendelet 2. melléklete tartalmaz egy mintaszerű elállási nyilatkozatmintát, amely jelen ÁSZF mellékletében megtalálható. A fogyasztó használhatja ezt a nyilatkozatmintát, de ez nem kötelező.

 

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

Fentiekben foglaltak nem érintik az Ön azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Mielőtt a szerződéstől való elállást kérelmezné, a Vásárlónak joga van bármilyen szükséges mértékben megvizsgálnia és letesztelnie az árut annak érdekében, hogy megbizonyosodjon az áru tényleges állapotáról. A Vásárló köteles minden szükséges információt megadni (név, vezetéknév, megrendelési szám, számla kelte stb.), hiszen csak így van lehetőségünk a kérelme zökkenőmentes feldolgozására.

 

Az elállás/felmondás joghatásai

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, sor kerül a visszatérítésre haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

Az áru adásvételére irányuló szerződés esetében az elállási jog:

  • attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.”;

  • több áru szolgáltatásakor: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi.”;

  • több tételből vagy darabból álló áru szolgáltatásakor: „amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.”;

 

Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.

 

Az áru visszaküldési posta címe a szerződéstől való elállás keretében: Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa - Lengyelország.

 

Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

 

A vállalkozás mindaddig visszatarthatja a vételárat, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

Addig, amíg a Szolgáltató nem veszi át a visszaküldött árut vagy a Vásárló nem bizonyítja a Szolgáltatónak, hogy az árut visszaküldte, a Szolgáltató nem köteles visszafizetni a vételárat. Csakis természetes személyek jogosultak a szerződéstől való elállásra; jogi személyek nem állhatnak el a szerződéstől.

A szerződéstől való elállás pillanatától, a Vásárló többé nem használhatja az árut. Ha az áru sérült, az áru értéke az alkalmazandó belső jogszabályokkal összhangban csökken. Ha a Szolgáltató megállapítja, hogy az áru értéke olyan kezelés miatt csökkent, amely nem volt feltétlenül szükséges az áru tulajdonságainak, működésének és természetének megállapításához, a Vásárló felelősségre vonható az áru értékének csökkenéséért. Ha az áru sérült vagy a Vásárló az árukat nem az eredeti mennyiségben küldi vissza, a Szolgáltató visszautasíthatja a Vásárló kérelmét a szerződéstől való elállástól, illetve a Vásárló köteles megtéríteni a keletkezett kárt.

Ha vizsgálat után a Szolgáltató megállapítja, hogy az áru olyan helytelen használat miatt sérült vagy működésképtelen, amely nem volt feltétlenül szükséges az áru tulajdonságainak, működésének és természetének megállapításához, a Szolgáltatónak joga van visszautasítani a visszatérítési kérelmet. Az áru újbóli kiszállításával kapcsolatos kiszállítási költségek szintén felmerülhetnek, amennyiben a felhasználó szeretné visszakapni az előzőleg vásárolt árut.

Az EU fogyasztói jogszabályaival összhangban, fenntartjuk a jogot, hogy meghatározott áruk visszaküldését elutasítjuk az alábbiak szerint.

Például a higiéniai termékek lezárt csomagolásban vannak árusítva, így a Vásárló csak akkor követelhet pénzvisszatérítést, ha a termékeket az eredeti, bontatlan csomagolásukban küldi vissza. Ezzel összhangban, ezeket a termékeket az eredeti, bontatlan csomagolásukban kell elküldeni ellenőrzésre.


 

Az elállási jog összefoglalva az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

Az EU fogyasztóvédelmi jogszabályaival összhangban, a Vásárló szerződéstől való elállásának esetén a Vállalat köteles mihamarabb minden kifizetett összeg visszatérítésére legkésőbb a szerződéstől való elállásról szóló értesítés átvételétől számított tizennégy (14) napon belül. Ha a Vállalat nem tett eleget a távollevők között kötött szerződésekre vagy az üzlethelységen kívül kötött szerződésekre vonatkozó belső jogszabályokban előírt tájékoztatási kötelezettségeinek, a szerződéstől való elállás határideje tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ez a határidő az áru kiszállítása esetén, az áru átvételének napjától, szolgáltatásnyújtás esetén pedig a szerződés megkötésének napjától számítódik. Ezen határidő lejártával a Vásárló szerződéstől való elállásának joga elévül. Ha a vállalkozás a tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak a tájékoztatást, az elállásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A teljes vételár ugyanolyan fizetési módon lesz visszatérítve, mint amilyet a Vásárló használt a vásárlás során.

A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Amennyiben utánvéttel fizetett a megrendelésért, kérjük adja meg az IBAN bankszámlaszámot, ahová szeretné, hogy a visszafizetést teljesítsük.

A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön hibás teljesítés esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a(z) vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog, vagyis termék hibája esetén Ön – választása szerint –kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.


 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.


 

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Ön hibás teljesítés esetén jogszabály és/vagy jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?

A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?

A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén

a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények:

A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.

Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy – távollévők között kötött szerződés esetén – legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

A vállalkozás a jótállási jegyet távollévők között kötött szerződés esetén elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel az e rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Jótállás további szabályai

A) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a Vásárló részére.

Ez a szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:

  • elektromos kerékpár;

  • elektromos roller;

  • quad;

  • motorkerékpár;

  • segédmotoros kerékpár;

  • személygépkocsi;

  • lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;

  • utánfutó;

  • motoros vízi jármű

 

B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. 

A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon.

Ez a 15 napot meghaladó javításra vonatkozó értesítési kötelezettség vonatkozik az alábbi termékkörökre is:

  • elektromos kerékpár;

  • elektromos roller;

  • quad;

  • motorkerékpár;

  • segédmotoros kerékpár;

  • személygépkocsi;

  • lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;

  • utánfutó;

  • motoros vízi jármű

 

C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a Vásárló részére.

Ez a szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:

  • elektromos kerékpár;

  • elektromos roller;

  • quad;

  • motorkerékpár;

  • segédmotoros kerékpár;

  • személygépkocsi;

  • lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;

  • utánfutó;

  • motoros vízi jármű

 

D) Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ez a szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:

  • elektromos kerékpár;

  • elektromos roller;

  • quad;

  • motorkerékpár;

  • segédmotoros kerékpár;

  • személygépkocsi;

  • lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;

  • utánfutó;

  • motoros vízi jármű

A jótállás időtartama a kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van.

Az EU jogszabályaival összhangban, az Eladó fizeti a termékkel kapcsolatos anyagköltségek, pótalkatrészek, munka, transzfer és szállítás költségeit, amelyek a hiba kijavításából vagy a garancia alatti termék új termékre cseréléséből származnak. A garanciát nem lehet érvényesíteni a következő esetekben:

  • mechanikai sérülés;

  • elhasználódás;

  • helytelen, gondtalan és szabálytalan használatból eredő sérülések és meghibásodások

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint eladási ár felett három év.


 


 


 

  • A jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a termék csomagolásának megőrzése.

  • Ha beüzemelés szükséges a termék használatához, és ezt a fogyasztó a vásárlást követő 6 hónapon túl teszi meg, akkor a jótállás kezdő időpontja a termék átadásának (a vásárlásnak) a napja lesz. Ha a vásárlást követő 6 hónapon belül üzemelik be a terméket, akkor a beüzemelés napján kezdődik a jótállási idő. 

  • Amennyiben minőségi kifogás merül fel, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti jogvita megoldása érdekében készül szakvélemény, akkor a jogszabály rögzíti annak a kötelező tartalmi elemeit, azért, hogy a rendeltetésszerű használat bizonyítása ténylegesen megtörténhessen.

 

A szakvélemény kötelező tartalmi elemei:

  • megrendelő neve és címe;

  • üzlet neve és címe;

  • vizsgálat tárgya;

  • vizsgálati díj összege;

  • vizsgálati díj fizetésére kötelezett;

  • termék beérkezésének időpontja;

  • vásárlás időpontja;

  • minőségi kifogás bejelentésének időpontja;

  • fogyasztó kifogása;

  • vizsgálati módszerek;

  • vizsgálat megállapításai indokolással ellátva;

  • tájékoztatás;

  • egyebek.

A szakvélemény kötelező elemeire vonatkozó szabályok vonatkoznak az alábbi termékkörökre is:

  • elektromos kerékpár;

  • elektromos roller;

  • quad;

  • motorkerékpár;

  • segédmotoros kerékpár;

  • személygépkocsi;

  • lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;

  • utánfutó;

  • motoros vízi jármű


 

  • A kötelező jótállás alá eső termékek esetében a javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a vállalkozást, kereskedőt a termék kijavítását követő öt munkanapon belül a javítás elvégzéséről.

Ha a termék első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni erről a vállalkozást a megállapítást követő öt munkanapon belül.

Ha a termék első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy a termék javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe a javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a javítás várható idejéről a vállalkozást a megállapítást követő öt munkanapon belül.

Ha a termék első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy a termék javítása nem lehetséges harminc nap alatt, a javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a vállalkozást a megállapítást követő öt munkanapon belül.

 A szerviz és kereskedő közötti értesítési kötelezettségre vonatkozó szabályok vonatkoznak az alábbi termékkörökre is:

  • elektromos kerékpár;

  • elektromos roller;

  • quad;

  • motorkerékpár;

  • segédmotoros kerékpár;

  • személygépkocsi;

  • lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;

  • utánfutó;

  • motoros vízi jármű


 


 


 


 


 


 

A kötelező jótállás alá eső termékek köre a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében foglaltaknak megfelelően:

1. 10 000 forintot elérő eladási árú háztartási készülékek, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;

2. 10 000 forintot elérő eladási árú villamos energiával működtetett konyhai kisgépek, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcornkészítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;

3. 10 000 forintot elérő eladási árú gázkészülékek, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;

4. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;

5. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kézi szerszámok, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;

6. 10 000 forintot elérő eladási árú legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek;

7. 10 000 forintot elérő eladási árú egészségmegőrző termékek és eszközök, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;

8. 10 000 forintot elérő eladási árú közlekedési eszközök, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;

9. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros vízi járművek;

10. 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekgondozási cikkek, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;

11. 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekmegfigyelő berendezések, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;

12. 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra;

13. 10 000 forintot elérő eladási árú világítástechnikai termékek, így különösen lámpatest, fényforrás;

14. 10 000 forintot elérő eladási árú biztonsági riasztó- és jelzőberendezések;

15. 10 000 forintot elérő eladási árú elektronikus hírközlő végberendezések, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;

16. 10 000 forintot elérő eladási árú híradástechnikai készülékek, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék, műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;

17. 10 000 forintot elérő eladási árú információtechnikai készülékek, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;

18. 10 000 forintot elérő eladási árú irodatechnikai berendezések, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;

19. 10 000 forintot elérő eladási árú írásvetítők és filmtechnikai berendezések, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;

20. 10 000 forintot elérő eladási árú optikai eszközök, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;

21. 10 000 forintot elérő eladási árú hangszerek;

22. 10 000 forintot elérő eladási árú órák és ékszerek;

23. 10 000 forintot elérő eladási árú bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok;

24. 10 000 forintot elérő eladási árú mérőműszerek, generátorok, tápegységek;

25. 10 000 forintot elérő eladási árú lőfegyverek;

26. 10 000 forintot elérő eladási árú sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök;

27. 10 000 forintot elérő eladási árú villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;

28. 50 000 forintot elérő eladási árú nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek;

29. 10 000 forintot elérő eladási árú nyílászárók, így különösen ablak, kül- és beltéri ajtó, garázsajtó;

30. 10 000 forintot elérő eladási árú árnyékolástechnikai eszközök, így különösen kézi vagy motoros meghajtású redőny, reluxa, napellenző, szalagfüggöny;

31. 10 000 forintot elérő eladási árú kaputelefon, kamerás megfigyelőrendszer;

32. 10 000 forintot elérő eladási árú garázskapu és egyéb kapu meghajtás, vezérlés;

33. 10 000 forintot elérő eladási árú zuhanykabin, kád, csaptelep;

34. 10 000 forintot elérő eladási árú napkollektor, napelemrendszerek;

35. 10 000 forintot elérő eladási árú játék hoverboard, játék elektromos roller, játék drón;

36. 10 000 forintot elérő eladási árú külön jogszabályban nyílt kategóriába sorolt drónok;

37. 10 000 forintot elérő eladási árú, az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei.


 

ELEKTROMOS ÉS ELEKTRONIKUS KÉSZÜLÉKEK

Az Eladó az elektromos és elektronikus berendezések hulladékairól szóló, vonatkozó törvény értelmében a következőképpen tájékoztat:
Tilos a (szelektív gyűjtési szimbólummal jelölt) elektromos és elektronikus berendezések hulladékát más hulladékkal együtt elhelyezni. A háztartásokból származó hulladékkészülékek birtokosa köteles azokat hulladékkészülék-gyűjtőnek vagy hulladékkészülékek gyűjtésére jogosult szervezetnek átadni.
Az Eladó köteles az értékesítési helyeken a háztartásokból származó hulladékberendezéseket ingyenesen összegyűjteni, feltéve, hogy a használt berendezés ugyanolyan típusú és funkciójú, mint az eladott berendezés.
Az Eladó, aki a Vevőnek háztartások számára szánt berendezéseket biztosít, köteles a háztartásokból származó hulladék berendezéseket a berendezés átadásának helyén ingyenesen összegyűjteni, feltéve, hogy a használt berendezés ugyanolyan típusú, és ugyanazokat a funkciókat látja el, mint a szállított berendezés. A használt berendezések Eladó részére történő átadási hajlandóságát a fent említett esetben elektronikus formában, e-mailben kell jelezni a következő címen: ....
Az Eladónak átadott használt berendezéseknek teljesnek és megfelelően előkészítettnek kell lenniük a szállításhoz, oly módon, hogy az lehetővé tegye a biztonságos szállítást. Az Eladónak jogában áll megtagadni a használt berendezések átvételét, ha azok szennyeződésük miatt veszélyt jelentenek az Eladó vagy a használt berendezések átvételére jogosult személyek egészségére vagy életére.


 


 

PANASZOK ÉS JOGVITÁK

Minőségi szolgáltatás nyújtásával, és a lengyel/magyar jogszabályokkal összhangban lévő igazságos üzletpolitika figyelembevételével, igyekszünk elkerülni a panaszokat és a vitákat, vagy minél inkább korlátozni azok számát. A Szolgáltató teljes tevékenysége és a webáruházának működése az alkalmazandó fogyasztóvédelmi jogszabályokon alapul. Esetleges jogvita esetén, szeretnénk a jogvitát peren kívül elrendezni.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az árukkal vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi módokon terjesztheti elő:

  • Postai cím: Lengyelország, Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa, Lengyelország

  • E-mail: ...

 

  • A fogyasztóvédelmi szabályoknak megfelelően a panaszt a Vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

 

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás. Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A Békéltető Testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) által működtetett szakmailag független testület. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes. A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt Békéltető Testület illetékes.


A Békéltető Testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A Békéltető Testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

A Békéltető Testület a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás). Ha a fogyasztó kéri, a Békéltető Testület személyes meghallgatást tart.

Az ún. kötelező alávetés keretében a 200.000 forintot meg nem haladó ügyértékű eljárásokban akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hoz a testület,

  • ha a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett,

  • de a fogyasztó kérelme megalapozott.

A kötelezést tartalmazó határozat ekkor egy azonnal végrehajtható határozat lesz.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A magyarországi, területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: 
abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: 
kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Illetékességi terület: Budapest
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: 
bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: 
bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: 
fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: 
bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: 
korosi.vanda@hbkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Pest vármegye
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: 
pmbekelteto@pmkik.hu

Online vitarendezési platform

A fogyasztók és a vállalkozók közötti jogviták uniós szintű rendezésére szolgáló online platform (ODR-platform) elérhető a következő webcímen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Az ODR-platform egy interaktív és többnyelvű weboldal, amely egyablakos ügyintézési lehetőséget biztosít a fogyasztók és a vállalkozók számára, akik az online adásvételi szerződésből vagy szolgáltatási szerződésből eredő szerződéses kötelezettségek bíróságon kívüli rendezését keresik. Az online jogviták rendezésére szolgáló platform egy egységes belépési pont, amely lehetővé teszi az EU-s Vásárlók és kereskedők országon belüli és határokon átívelő online vásárlásokból származó jogviták rendezését. A jogviták a platformon keresztül a vitához kapcsolódó alternatív vitarendezési szervezeteknek vannak beküldve, amelyeket a Tagállamok választottak a minőségi kritériumokkal összhangban, és jelentették azokat a Bizottságnak.

Ha a Békéltető Testület a különös illetékességi szabályok betartásának figyelembe vételével beleegyezett, hogy az online vitarendezési platformon keresztül továbbított jogvita kapcsán alternatív vitarendezési eljárást folytat, a Bizottság vonatkozó végrehajtási rendeletében foglaltak figyelembe vételével köteles eljárni.

További információ a peren kívüli jogviták rendezésére szolgáló online platformól a következő linken található: https://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-297_hu.htm

Szabályzatváltozás

A Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen szabályzat módosítására fontos okokból, pl.: jogszabályi változások; a fizetési vagy szállítási módok vagy időpontok változása, illetve jogi vagy hatósági kötelezettség; a nyújtott Elektronikus Szolgáltatások körének vagy formájának változása; új Elektronikus Szolgáltatások bevezetése; a webáruház, beleértve az Elektronikus Szolgáltatásokat és a Szolgáltatás Igénybe vevőit/Vevőit a csalás, rosszindulatú szoftverek, spam, adatlopás vagy egyéb kiberbiztonsági fenyegetések elleni védelemmel kapcsolatos előre nem látható és közvetlen veszély elhárításának szükségessége - amennyiben ezek a változások érintik a jelen szabályzat rendelkezéseinek végrehajtását. 
A javasolt változásokról a módosítások hatálybalépésének időpontja előtt legalább 15 nappal előzetesen értesítést küldünk, azzal a fenntartással, hogy a módosítás a 15 napos előzetes bejelentési határidő nélkül is bevezethető, ha a Szolgáltató: (1) olyan jogi vagy szabályozási kötelezettség terheli, amelynek értelmében a szabályzatot olyan módon kell módosítania, amely megakadályozza a 15 napos értesítési határidő betartását; vagy (2) kivételesen a szabályzatát kell módosítania, hogy elhárítsa a webáruház, beleértve az Elektronikus Szolgáltatásokat és a Szolgáltatás Igénybe vevőit/Ügyfeleit a csalás, rosszindulatú szoftverek, spamek, adatlopások vagy egyéb kiberbiztonsági fenyegetések elleni védelemmel kapcsolatos előre nem látható és közvetlen veszélyt. Az előző mondatban említett két utóbbi esetben a módosítások bevezetésére azonnali hatállyal kerül sor, kivéve, ha a módosítások bevezetésére hosszabb határidőt lehet vagy szükséges alkalmazni, amelyről a Szolgáltató minden alkalommal értesítést küld.
Folyamatos szerződések esetén a Szolgáltatás Igénybe vevője jogosult a Szolgáltatóval kötött szerződést a tervezett változásokról szóló bejelentési határidő lejárta előtt felmondani. A felmondás az értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül lép hatályba. Folyamatos jellegű szerződés megkötése esetén a módosított szabályzat akkor köti a Szolgáltatás igénybe vevőjét, ha a változásokról a bevezetés előtti értesítési határidőnek megfelelően, megfelelően értesült, és ezen időszak alatt nem mondta fel a szerződést. Ezen túlmenően, a változásokról szóló értesítés kézhezvételét követően a Megrendelő bármikor elfogadhatja a változásokat, és így az értesítési időszak további időtartama alól is kiléphet. A folyamatos szerződésektől eltérő jellegű szerződés megkötése esetén a szabályzat módosításai semmilyen módon nem érintik a Szolgáltatás Igénybe vevő által a szabályzat módosításainak hatálybalépése előtt szerzett jogokat, különösen a szabályzat módosításai nem érintik a benyújtás alatt álló vagy már benyújtott Megrendeléseket és a megkötött, végrehajtott vagy teljesített szerződéseket.
Abban az esetben, ha a szabályzat módosítása új díjak bevezetését vagy a jelenlegi díjak emelését eredményezi, a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől.

DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK

1. Ön nem tehet közzé olyan tartalmat, amely az Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2022/2065 rendelete (2022. október 19.) a digitális szolgáltatások egységes piacáról és a 2000/31/EK irányelv módosításáról (digitális szolgáltatásokról szóló rendelet, vagyis DSA) értelmében illegális tartalomnak minősül, vagy más módon jogellenes.
2. Felülvizsgálhatjuk a tartalmakat, és eltávolíthatjuk a jogellenes tartalmakat. Önnek joga van fellebbezni a tartalmi döntések ellen.
3. Bejelentheti a jogsértést például a ... e-mail címen.

Vélemények

1. A fogyasztói vélemények ismertetésekor az Eladó ellenőrzi a szolgáltatásokról és árukról szóló véleményeket, és megfelelő megoldásokat alkalmaz a hitelesség értékelésére. A vélemény beküldését követően a weboldal munkatársa ellenőrzi azt. Ha kétségek merülnek fel a vélemény hitelességével kapcsolatban, ezeket a kérdéses termékre/szolgáltatásra vonatkozóan benyújtott vásárlási bizonylat alapján tisztázzuk. Ha kiderül, hogy a véleményben szereplő adatok és a tisztázási folyamat során kapott információk nem kapcsolhatók a vélemény tárgyát képező megrendeléshez, a véleményt eltávolítjuk.
2. Az összes (pozitív és negatív) értékelést közzétesszük, és nem avatkozunk bele azok tartalmába, nem kínálunk semmilyen további előnyt az értékelés benyújtásával vagy visszavonásával kapcsolatban.
3. A fenti okokból biztosítani tudjuk, hogy a webshop oldalán elérhető vélemények ellenőrzöttek, hitelesek és valós vásárlási tapasztalatokat tükröznek.
4. A webshopról szóló vélemények más szervezetek oldalain is megjelenhetnek. Az ilyen véleményekre az általuk alkalmazott szabályok vonatkoznak a vélemények hitelességének értékelése tekintetében. A magunk részéről mindig arra törekszünk, hogy a webshopról szóló vélemények mindig megbízhatóak és hitelesek legyenek.


 


 

Melléklet


(A 45/2014. Korm. rendelet 2. számú melléklete)

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:

Név: SUUHOUSE sp. z o.o

Postai cím: Aleja Solidarności 117, 00-140 Warszawa, Lengyelország

Suuhouse.hu

Elektronikus levelezési cím: ...

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt


 


 

 

 

Suuhouse sp. z o.o.

Al.Solidarności 117/207

00-140 Varsó

KRS: 0001055681

NIP: 5252972030

REGON: 526363586

 





 

Tovább a főoldalra
COOKIE-BEÁLLÍTÁSOK
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Ezek mindig engedélyezve vannak, mivel lehetővé teszik a weboldal alapvető működését. Ezek közé tartoznak azok a sütik, amelyek munkamenetenként vagy - az Ön által választott beállításoktól függően - munkamenetről munkamenetre emlékeznek Önre. Céljuk a bevásárlókosár és a rendelés teljesítési folyamatának lehetővé tétele, valamint a biztonsági kérdések és a megfelelőség elősegítése.
A funkcionális sütik segítenek nekünk abban, hogy javítsuk marketingtevékenységeink hatékonyságát, és az Ön igényeihez és preferenciáihoz igazítsuk azokat, pl. azáltal, hogy megjegyzik az oldalakon tett választásait.
Az analitikai sütik segítenek a bolt tulajdonosának megérteni, hogy a látogató hogyan lép interakcióba a bolttal azáltal, hogy névtelenül gyűjtik és jelentik az információkat. Az ilyen típusú cookie-k lehetővé teszik számunkra a látogatások számának mérését és a forgalmi forrásokra vonatkozó információk gyűjtését, hogy javíthassuk weboldalunk teljesítményét.
A reklámcookie-kat bizonyos szolgáltatások, cikkek vagy események népszerűsítésére használják. Ebből a célból más weboldalakon megjelenő hirdetéseket használhatunk. A cél az, hogy a reklámüzeneteket relevánsabbá és az Ön preferenciáira szabottá tegyük. A sütik azt is megakadályozzák, hogy ugyanazok a hirdetések újra megjelenjenek. Ezek a hirdetések kizárólag arra szolgálnak, hogy tájékoztassuk Önt webáruházunk folyamatban lévő tevékenységeiről.
ELFOGADOM
A weboldal használatával Ön hozzájárul a sütik használatához. További információkat a Sütikre vonatkozó szabályzatunkban talál.
BEÁLLÍTÁSOK
CSAK A SZÜKSÉGES
ELFOGADOM